Krontjong en herinneringen in documentaire 'Lief Indië'

De documentaire 'Lief Indië' laat zien hoe bij bewoners van Rumah Kita, een verpleeghuis voor Indische en Molukse ouderen, allerlei herinneringen en emoties boven komen bij het horen van krontjongmuziek. Deze documentaire van Joost Schrickx is op 20 mei te zien in Museum Sophiahof, tijdens onze maandelijkse Tjendolmiddag. Na afloop van de film is er een Q & A met de maker.

In 'Lief Indië' zien we niet alleen de bewoners van Rumah Kita in Wageningen, maar ook de leden van de krontjongband 'Abadi'. Zij zoeken naar de originele klanken van de krontjong om het te behouden voor het gedeelde culturele erfgoed. Tenslotte ontmoeten de bewoners van Rumah Kita en de leden van Abadi elkaar tijdens een emotioneel concert in het verpleeghuis.

14.30 uur: Inloop met koffie, thee en spekkoek
15.00 uur: Start documentaire en in gesprek met Joost Schrickx
16.00 uur: Napraten in het Museumcafe met een glas tjendol
17.00 uur: Sluiting Museum

Tickets

Tickets kosten 10 euro, dit is inclusief koffie, thee, spekkoek en tjendol en zijn hier te bestellen. Meer informatie over de film kunt u vinden op de website Lief Indië.

Bekijkt u hier alvast de trailer van de documentaire:

Externe video URL