Foto Frans Leidelmeijer

Klub Film: Kruisbestuiving Deel 2 - Pembauran 2 Java

Documentaire, aansluitend Q&A en nagesprek met Frans Leidelmeijer

Op donderdag 25 april 2024 organiseren wij in samenwerking met kunstexpert Frans Leidelmeijer de vertoning van zijn nieuwe documentaire Kruisbestuiving/Pembauran 2

Na Kruisbestuiving 1, de documentaire die handelde over de invloed van de Indonesische cultuur op de Nederlandse architectuur en toegepaste kunst 1890-1940 gaat Kruisbestuiving 2, Pembauran in het Bahasa Indonesia over de architectuur en toegepaste kunst die Nederlandse, Indisch-Nederlandse en Indochinese architecten in voormalig Nederlands-Indië creëerden in de periode 1900-1940.

In 'Kruisbestuiving 2/Pembauran' neemt Frans Leidelmeijer samen met filmer Bie Muusze, een assistent en een plaatselijke gids/ chauffeur u mee door Jakarta, Bandung, de art deco stad, dan Cirebon, de garnalenstad, Semarang, de kruidendrankstad, Surabaya en tot slot Puhsarang/Kediri.

Frans Leidelmeijer is expert op het gebied van de vroegtwintigste-eeuwse stijlen zoals de Nieuwe Kunst (de Nederlandse variant van de art nouveau), de Amsterdamse School, de art deco en het Nieuwe Bouwen. Ook dit deel krijgt een vervolg die in Museum Sophiahof te zien zal zijn.

Datum en tijd

donderdag 25 april 2024, 14:30 - 17:00

Museum Sophiahof, Sophialaan 10, 2514 JR Den Haag

14:30 Inloop met koffie, thee en spekkoek
15:00 Start programma: vertoning documentaire en aansluitend Q&A met Frans Leidelmeijer
16:15 Napraten in het museumcafé onder het genot van een glas tjendol
17:00 Einde (museum sluit)

Tickets kosten 10 euro en zijn hier te bestellen. Dit is inclusief koffie, thee, spekkoek en tjendol.

Klub Film: Kruisbestuiving Deel 2 - Pembauran 2 Java