cafe-riboet

Café Riboet met Yvonne Keuls

Het is tijd voor een feestje! Riboet Verhalenkunst bestaat dit jaar tien jaar. En dat wordt gevierd met een jubileumeditie van Café Riboet. Met muziek, literatuur, theater, lekkere hapjes en natuurlijk: de mooiste verhalen. Museum Sophiahof is blij dit met jullie te kunnen vieren op zondag 26 juni a.s. Met als speciale gast Yvonne Keuls, die dit jaar maar liefst 90 jaar geworden. Het programma wordt omlijst door muziek van Riboet Vehalenkunst en door spoken-word artiest Tyler Koudijzer.

Yvonne Keuls wordt ook wel de Grande Dame van sociaal bewogen literatuur en toneelstukken genoemd. Veelvuldig bekroond en gelauwerd en nog altijd zeer actief en vitaal, ze gaat gewoon door met schrijven en optreden “omdat ik niet anders kan”. Haar boek ‘Mevrouw mijn moeder’ staat dit jaar centraal tijdens de leesbevorderingsactie Nederland Leest.

Riboet Verhalenkunst

Het collectief Riboet Verhalenkunst bestaat uit Martijn Grootendorst, Wendy Ripassa en Elsbeth Vernout. Middels persoonlijke verhalen hebben ze erfgoedinstellingen en publiek op vele manieren met elkaar in contact. Ze werken niet alleen samen met het Indisch Herinneringscentrum, maar ook met musea als het Amsterdam Museum, Het Scheepvaartmuseum en het Joods Museum. En samen met de vele partners, kunstenaars en andere bevlogen creatievelingen ontwikkelden ze podiumprogramma Café Riboet, dat inmiddels niet meer weg te denken is. Vele artiesten en andere markante persoonlijkheden zijn al te gast geweest tijdens Café Riboet, zoals actrice Esther Scheldwacht, oud-politicus Bernard Bot, de jazzformatie Boi Akih, zanger Sjors van der Panne, zangeres Frederique Spigt, dichteres Ellen Deckwitz en vele anderen.

15:00 uur - Start programma

Kosten: €15,-