fietstour

Fietstour: Op de Indische tour!

'Op de Indische Tour' is terug! Het Indisch Herinneringscentrum neemt je samen met drie geweldige gidsen mee op een Indische fietstour door Den Haag. Fiets mee langs de Archipelbuurt, het Indische monument en nog veel meer bekende én onbekende plekken die meer betekenis geven aan ons koloniale verleden en de sporen daarvan in het heden. Naast de middagtours, biedt het Indisch Herinneringscentrum ook twee keer de tour aan by night. Bekijk onderaan de beschikbare data.

Op de Indische (fiets)tour

Het Indisch Herinneringscentrum nodigt je uit om naar de mooiste stad achter de duinen te komen, ook wel bekend als de weduwe van Indië. In Den Haag schuilen de meest bijzondere verhalen achter historische panden, de multiculturele samenleving en de frisse wind aan de kust. Den Haag heeft een nauwe band met de geschiedenis van voormalig Nederlands-Indië, het kolonialisme en de gevolgen daarvan. Onder begeleiding van gedreven gidsen fiets je naar de bekende en minder bekende spots van de stad.

Programma fietstour:

De fietstour begint bij Museum Sophiahof, de plek waar ook het Indisch Herinneringscentrum is gevestigd. De route van de fietstour is ongeveer 12 km, dwars door de stad. Wees niet bang; er worden genoeg pauzes ingelast. En een Indische tour is natuurlijk niet compleet zonder Indische hapjes! Tijdens de tour wordt er gestopt bij één van de beroemde toko’s van Den Haag.

Het enige wat je nodig hebt is een fiets en de wil om lekker actief te zijn. Mocht je niet in Den Haag wonen, dan kun je een OV-fiets op het station huren of een eigen fiets meenemen in de trein (op eigen kosten).

13.00 - 13.15 uur Verzamelen bij Museum Sophiahof
13.15 uur Start van de tour
15.15 - 15.45 uur Pauzeren bij een toko
16.00 - 16.30 uur Terug naar Museum Sophiahof

Beschikbare data fietstour:

• Zondag, 18 juni 2023 - 13.00 – 16.00 uur (VOL)
  • Zondag, 16 juli 2023 - 18.30 – 21.30 uur (VOL)
  • Zondag, 13 augustus 2023 - 13.00 – 16.00 uur (VOL)
  • Zondag, 17 september 2023 - 18.30 – 21.30 uur (VOL)

Wees er snel bij, want we hebben maar een aantal plekken per datum beschikbaar. Reserveer je plek hier.