10 december: Pelita Naoorlogse Generatiebijeenkomst

‘Hati Sakit’ met Bram Latumahina

In 2022 verscheen de roman Hati Sakit, De pijn van een Molukker van GZ-NIP psycholoog Bram Latumahina. Een historische roman over de lotgevallen van een Moluks gezin in de periode 1946 -1970. Het beschrijft onder andere de diepe pijn die men in Nederland ondervond en de pijn van de familie op de Molukken. De publicatie is deels gebaseerd op waargebeurde feiten en is deels fictief. Het bijzondere aan dit boek is dat deze pijn zeer diepgaand en als een geheel wordt beschreven. In het kader van het ruim 70-jarige verblijf van de Molukse bevolkingsgroep in Nederland, draagt dit boek bij aan het begrip voor wat de Molukse gemeenschap moest ondergaan.
Na afloop van de lezing van Bram Latumahina kunt u met hem in gesprek en wordt ook de gelegenheid geboden het boek aan te schaffen en te laten signeren door de auteur.

Tijdens de bijeenkomst zal hij ook ingaan op de onlangs geopende polikliniek in Tiel, speciaal voor Molukse cliënten.

11.00 uur   Inloop
11.30 uur   Welkomstwoord Ed Roso
11.35 uur   Lezing Bram Latumahina
12.45 uur   Lunch
14.00 uur   Gelegenheid tot vragen stellen
15.15 uur   Afronding en napraten
17.00 uur   Museum sluit

In Museum Sophiahof zijn warme (Indische) snacks op eigen kosten verkrijgbaar.

Entree € 5,00 p.p. (graag bij binnenkomst contant en gepast betalen). Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Ed Roso: 06-28666198. Aanmelden kan tot 7 december. Dat doet u via Ed Roso: e.roso@pelita.nl.

Over Bram Latumahina

Bram Latumahina is van Molukse afkomst en is geboren in de Betuwe in het dorpje Randwijk. Hij studeerde sociale wetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen en klinische psychologie aan de Universiteit Utrecht. Hij studeerde af op het thema ‘Oorlogstrauma’s onder Molukse ouderen’. Op dit moment is hij werkzaam bij een GGZ instelling in Tiel en Dordrecht.