Livestream event ‘1 december 1961… 61 jaar later’ in Museum Sophiahof

In de livestream ‘1 december 1961… 61 jaar later’ staat de onbelichte geschiedenis van voormalig rijksdeel Nederlands Nieuw Guinea centraal. Op 1 december 1961 nam Nederlands Nieuw Guinea in de aanloop naar onafhankelijkheid ‘de Morgenster’ in gebruik. Deze landsvlag was in opdracht van Nederland ontworpen en toegekend bij Koninklijk Besluit. De beloofde zelfstandige staat voor de Papoea’s kwam er echter niet. Het livestreamprogramma ‘1 december 1961… 61 jaar later’ brengt dit deel van de Nederlandse geschiedenis tot leven in woord, muziek en dans.

Dit programma is een samenwerking tussen Stichting Informatie Melanesië en Museum Sophiahof met medewerking van Young Papua Collective.

08.15 – 11.30 Livestream in Museum Sophiahof

•     Ontvangst met koffie/thee/spekkoek
  •     Vlaghijsing bij zonsopgang
  •     Interview Nico Jouwe
  •     Talkshow over de impact van de Morgenster, het volkslied en de Nieuw Guinea Raad en meer. Met Julia Jouwe en Betty Ireeuw-Kasiëpo.
  •     Moderne dansperformance door Ruben Lapong en Waikuma Pentury
  •     Talkshow Andere blikken met veteraan Rinus Leijs en Norman Franken
  •     Muziek: Decky Roemajauw, Robinson Jouwe en Insawaires Koerni
  •     Lunch in het museum om 12.30

Livestream online bekijken.

13.30 – 17.00 Receptie in Museum Sophiahof

•     Muziek- en dansoptredens
  •     Foto expo over Papua van Henk Kloosterhuis
  •     Presentatie Young Papua Collective

Iedereen is van harte welkom op de receptie, aanmelden is niet nodig.

Gratis livestream bijwonen op locatie

Wilt u deze bijzondere gelegenheid van dichtbij meemaken? Vul uw gegevens in om u aan te melden. Er is plek voor max. 60 personen.