Museumnacht Den Haag in Museum Sophiahof

Museum Sophiahof doet weer mee aan de jaarlijkse Museumnacht Den Haag op 8 oktober aanstaande, met een uitgebreid festival. Op het programma staan naast onze nu al legendarische 'Saté onder de Sterren', een mini Pasar Malam en een cocktailbar. En er is heel veel muziek: Een Molukse Silent Disco, een workshop Ukulele spelen en een bijzonder strijktrio. En natuurlijk zijn de deuren van onze tentoonstellingsruimte open. Neem meteen even een kijkje in de tentoonstelling ONS LAND en in de gloednieuwe wisselexposities 'Tabee Nieuw-Guinea' en 'BIAK Stories'. Kortom, de moeite waard om een ticket te kopen voor de Museumnacht, waarmee je ook nog andere musea kunt bezoeken in Den Haag.

Het Moluks Historisch Museum geeft de Museumnacht dit jaar een Moluks tintje met de Silent Disco in de tuin van Museum Sophiahof. Je maakt kennis met de Molukse kunst en cultuur door middel van muziek. De Molukse DJ’s Djunell Matulessy, Triplets en Miguell Kaidel staan garant voor een onvergetelijke Molukse Nacht. Van tracks van Massada tot Ronnie Flex tot muziek van Molukse bodem..van alles komt voorbij. En daarna drink je een lekkere cocktail van Barak ’51.

Dit jaar voor hebben we voor het eerst tijdens Museumnacht Den Haag een uniek en interactief museumconcert met klassiekers uit de krontjongmuziek. Violist Gregor Overtoom, altvioliste Marjo van den Doel en celliste Hanne Steffers nemen je mee door de geschiedenis en klanken van dit muzikale genre uit voormalig Nederlands-Indië. Dompel je onder in liedjes als Koleh Koleh en Terang Bulan. Voor je het weet zing je de aanstekelijke refreinen mee! En wil je zelf aan de slag, sluit je dan aan bij de workshop 'Ukulele All Stars', je kunt helemaal los gaan op een minigitaar en je hoeft niet eens muzikaal te zijn.

content image

Natuurlijk eet je overheerlijke Saté onder de Sterren en kun je rondsnuffelen op onze Pasar Malam (avondmarkt), met kraampjes vol boeken, snuisterijen en Indische snacks.

Enthousiast geworden? Koop dan snel je kaarten hier.

fb2