kleinkinderen_van_de_oost_still

Pelita Naoorlogse Generatiebijeenkomst met ‘Kleinkinderen van de Oost’

Onlangs ging de documentaire ‘Kleinkinderen van de Oost’ tijdens het Movies That Matter Festival in première. De openingsfilm van het festival is de opvolger van de speelfilm ‘De Oost’ (2020) over de Indonesische onafhankelijkheidsstrijd. Op zaterdag 27 mei is er een speciale vertoning en talkshow tijdens de Pelita Naoorlogse Generatiebijeenkomst in Museum Sophiahof in Den Haag. Noteer deze datum dus nu alvast in je agenda.

Kleinkinderen van de Oost

De acteurs Daan Citters en Joenoes Polnaya uit ‘De Oost’ treden in ‘Kleinkinderen van de Oost’ in de voetsporen van hun grootvaders, die beiden vochten voor Nederland. De grootvader van Daan was vrijwilliger in het Nederlandse leger en de grootvader van Joenoes was KNIL-militair.  Daan en Joenoes maken een reis naar Indonesië, langs de plekken waar hun grootvaders deel uitmaakten van een strijd die voor de naoorlogse generaties nog steeds gevolgen heeft.

Externe video URL

Het programma start met de vertoning van de film. Vervolgens kunt u in gesprek met o.a. Joenoes Polnaija en andere betrokkenen bij de documentaire.

13.00 uur - Inloop
13.30 uur - Welkomstwoord Ed Roso
13.35 uur - Vertoning Kleinkinderen van de Oost
15.00 uur - Korte pauze
15.15 uur - Aftertalk
16.15 uur - Borrel en napraten in Museumcafé

Museum Sophiahof sluit om 17.00 uur

De entreeprijs is € 7,50 inclusief een drankje (Graag contant en gepast betalen, geen wisselgeld mogelijk). Voor meer informatie en aanmelding kunt u contact opnemen met Ed Roso: tel. 06-28666198 of e.roso@pelita.nl.