Roemah Papoea #3 | Klanken van (h)erkenning + pre-event

In samenwerking met Stichting Informatie Melanesië organiseren wij de programmareeks Roemah Papoea. Het delen van verhalen, cultuur, ontmoeten en samen eten staan centraal. Bezoek deze extra lange editie met een ochtend- en middagprogramma. Geniet ‘s ochtends van een mooi voorprogramma rond de nieuwe film Mayday! May Day! Mayday! Ontdek aansluitend de rol van muziek binnen de Papua gemeenschap in Nederland.

Begin de dag om 11.00 met Roemah Fellem. De film Mayday! May Day! Mayday! vertelt het verhaal van de langste staking van de 21e eeuw, die van de mijnwerkers van de Grasbergmijn in de Indonesische provincie Papoea. Yonri Revolts politiek getinte documentaire Mayday! May day! Mayday! is een integer verslag van de staking, verteld vanuit het perspectief van de betrokkenen.
Na afloop zal Raki Ap de film duiden. Ook kunt u in gesprek gaan met maker Yonri Revolt.
Bekijk hier de trailer.

Vanaf 13.30 duiken we in de muziek. Waiiress en Robinson Jouwe performen hun versie van Papua klassiekers. Tijdens de verhalentafel horen we meer over de betekenis van het bekende lied Apuse. Waar komen de liedjes vandaan? Hoe werden ze doorgegeven? Welke rol speelt muziek in de familie? Wat betekenen de Papua liedjes voor de nieuwe generaties?
We sluiten af met een medja makan, samen eten en gelegenheid om elkaar te ontmoeten. Voor wie wil is er mogelijkheid om samen te jammen! Neemt u ook gerust uw instrument mee.

Voorprogramma Roemah Fellem: Filmvertoning Mayday! May Day! Mayday!

11.00 Inloop
11.15 Inleiding film - Yonri Revolt
11.30 Filmvertoning Mayday! May Day! Mayday!
12.40 Q & A Raki Ap en Yonri Revolt
13.00 Zaal sluit

13:00-13:30 koffie / thee / wadjik en risoles staan voor u klaar in ons Museumcafé

Programma Roemah Papoea #3 | Klanken van (h)erkenning

13.30 Inloop
14.00 Welkom + introductie thema Muziek
14.15 Muziek: Apuse – Waiiress
14.25 Verhalentafel: Insos Ireeuw / Insawaires Koerni / Vinolia Kurni
15.20 Muziek: Waniambey – Robinson Jouwe
15.30 Medja makan: samen eten, ontmoeten en muziek maken
17.00 Museum sluit

Tickets

Ticketprijs à €5,50 is incl. voorprogramma Roemah fellem (ook los te bezoeken) koffie/thee/wadjik/risoles en een kleine maaltijd. Koop hier uw ticket.