Wat betekent het om Indisch te zijn?

Léon Kempees is derde generatie Indo en coach en trainer bij ‘Lunak Training, Coaching & Counseling’. Begin 2002 namen hij en vier Indische collega’s het initiatief om de Coöperatie Indisch Goud op te richten. Daar onderzoeken zij, samen met de deelnemers van hun workshops, wat het betekent om Indisch te zijn. Welke krachten kan je daaruit putten? En wat belet jou nog om in volle potentie te leven? Tijdens de Pelita Naoorlogse Generatiebijeenkomst, op zaterdag 24 september in Museum Sophiahof, zal Léon Kempees dieper ingaan op zijn werk en ervaringen als coach en trainer in relatie tot de Indische naoorlogse generatie. En u kunt met hem in gesprek over wat het betekent om Indisch te zijn.

Léon Kempees over zichzelf:“’Onderweg’ is heel lang de plek geweest waar ik mij thuis heb gevoeld. Of het nou in de auto was onderweg naar mijn vakantieadres of tijdens mijn varende jaren bij de Koninklijke Marine. In beweging, deinend op de golven van het leven. Tegelijkertijd zijn het ook de momenten dat ik mij het meest onbestemd en ontheemd heb gevoeld. Dat ik niet precies wist waar mijn plek was en waar ik bij hoorde.

Sinds mijn deelname aan de I.N.D.O. Tweedaagse, eind 2020 (zie https://www.indischgoud.nl/)  weet ik dat bepaalde thema’s zoals afscheid, plek innemen, ontheemding, zwijgen en altijd maar onderweg willen zijn, bij meer Indo’s een rol spelen. Daarnaast merkte ik hoe fijn ik het vond om zoveel (h)erkenning en verbinding te voelen met de andere deelnemers. Een gevoel van erbij horen, dat ik voorheen nog niet eerder ervaren had.

Deze tweedaagse maakte dat ik mij in mijn werk als systemisch coach en begeleider, meer en meer ben gaan richten op de Indische naoorlogse generaties. De herkenning en voeling die ik als derde generatie Indo met deze groep heb en mijn passie voor het systemisch werk, zorgen er beiden voor dat ik met veel liefde mijn bijdrage lever aan onze Indische gemeenschap.”

Programma en aanmelding

11.00 – 11.30 uur:    Inloop
11.30 – 11.35 uur:    Welkomstwoord door Ed Roso
11.35 – 13.00 uur:    Lezing Léon Kempees
13.00 – 14.00 uur:    Lunch
14.00 – 15.00 uur:    Gelegenheid tot vragen stellen
15.00 – 15.15 uur:    Afronding
15.15 – 15.30 uur:    Napraten

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Ed Roso, tel. 06-28666198. Aanmelden kan t/m 22 september 2022 via: e.roso@pelita.nl

Entree:    € 4,00 p.p. (contant en gelieve gepast betalen)

In Museum Sophiahof kunt u bij wijze van lunch warme (Indische) snacks kopen.