Prachtige wandelroute ONS LAND en Moederland

Combineer een bezoek aan tentoonstelling ONS LAND in Museum Sophiahof met de nabijgelegen kunstexpositie Moederland in Pulchri Studio.Het Indisch Herinneringscentrum biedt een historische wandelroute, die beide exposities verbindt.

De route loopt langs historische plekken, die een link hebben met voormalig Nederlands-Indië. Zo wandelt u langs het geboortehuis van Louis Couperus, een van de meest beroemde schrijvers uit de geschiedenis van de koloniale literatuur.

In tentoonstelling ONS LAND staan dekolonisatie, generaties en verhalen centraal. De expositie Moederland toont hoe deze thema’s de inspiratie vormen van de deelnemende kunstenaars. Ben Manusama, Shelly Lapré, Aura Op den Camp, Gijs Verschoor, Armando Ello, Ingrid van der Hoeven en Dominique Latoel bevragen en weerspiegelen in hun werk de geschiedenis op een persoonlijke manier.

U ontvangt de wandelroute gratis bij uw bezoek aan ONS LAND.

Moederland tot 27 november 2022 in Pulchri Studio | ONS LAND tot 2027 in Museum Sophiahof